Dyskalkuli og andre matematikvanskeligheder
- Beskrivelse
- Yderligere info
- Downloads
Mange elever i skolens matematikundervisning vil på et tidspunkt møde udfordringer. Om udfordringerne udvikler sig til længerevarende matematikvanskeligheder, handler ofte om, hvordan barnet og omverdenen går til udfordringerne, og om årsagerne til matematikvanskelighederne er didaktiske, psykologiske, sociologiske eller neurologiske.
Dyskalkuli eller talblindhed er en del af dette kompleks af matematikvanskeligheder, og området har stor bevågenhed – både fra forskere og fagprofessionelle og fra forældre til børn med matematikudfordringer.
Dyskalkuli og andre matematikvanskeligheder forklarer, hvad dyskalkuli indebærer, og hvordan forældre og lærere kan forholde sig til problematikken.
Bogen indeholder konkrete forslag til, hvordan man kan arbejde med matematikvanskelighederne hjemme og i skolen.
Til bogen hører nogle arbejdsark, der kan downloades i PDF-format under fanen "Downloads" her på siden.