Mod i pædagogikken
- Beskrivelse
- Yderligere info
EN MODIG PÆDAGOGIK rummer både modige pædagoger og modige børn, der tør tænke og handle på nye måder. Voksne og børn, der tør tegne uden for stregerne, som vover pelsen og springer ud på det dybe vand.
Denne bog præsenterer som den første en samlet fremstilling af mod i daginstitutionen. Forfatterne anskuer begrebet mod ud fra en række filosofiske, pædagogiske og psykologiske tilgange, samtidig med at blikket for den pædagogiske praksis hele tiden er nærværende.
Håbet er, at bogen vil inspirere til, at pædagoger mere bevidst, reflekteret og målrettet giver modet en central plads i den pædagogiske praksis. Og at de skaber nye interessante pædagogiske praksisser, der både er sjove og lærerige, og som samtidig rejser og støtter modet og dermed bidrager til, at alle børn udvikler sig til at være modige mennesker.
Bogens temaer er:
• Værens-, sjæls- og åndsmod
• Mod i pædagogisk praksis
• Modige læringsmiljøer
• Mod og risici i børns leg
• Madmod
• Mod i forældresamarbejdet.